آشنایی با پارچه لگ و ساپورت به همراه تفاوت آنها با یکدیگر

آشنایی با پارچه لگ و ساپورت به همراه تفاوت آنها با یکدیگر

تولید انواع پارچه لگ و ساپورت، یکی از پیشرفت‌های بزرگ در صنعت پوشاک و لباس است که تأثیر قابل توجهی بر راحتی و سلامت بدن افراد دارد. این نوع پارچه، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، از متریال‌های تنفس‌پذیر و الاستیک تولید می‌شود. آنها به طور هم‌زمان انعطاف‌پذیری و پشتیبانی مناسبی را به بدن فراهم می‌کند. با بهره‌گیری از این پارچه در ساپورت‌ها، کمر و ناحیه پشتی، پشتیبانی قوی‌تری دارند و به شکل مناسبی بر روی بدن قرار می‌گیرند. این فناوری پیشرفته باعث ارتقای کیفیت ما در ورزش و فعالیت‌های روزمره می‌شود. پارچه‌های لگ و ساپورت، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به عنوان یک انتخاب عالی برای راحتی و سلامت بدن ما توصیه می‌شوند.

مختصری در مورد پارچه ساپورت

پارچه ساپورت، از نخ‌هایی مانند پنبه، نایلون، الاستین و پلی‌استر تهیه می‌شود. این پارچه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش، در تولید شلوارهای ساپورت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساپورت‌ها، شلوارهایی هستند که به منظور پشتیبانی و حمایت از قسمت‌های پایینی بدن، به ویژه منطقه شکم و کمر طراحی و تولید می‌شوند. این شلوارها دارای ویژگی‌هایی مانند انعطاف‌پذیری بالا، قدرت فشار و پشتیبانی مناسب، تهویه هوا، جذب رطوبت و خشک شدن سریع هستند. این ویژگی‌ها به کمک پارچه ساپورت، به بدن راحتی و سلامتی بیشتری در فعالیت‌های روزمره و ورزشی می‌بخشند.

گفته می‌شود که تاریخچه ساپورت به قرون وسطی بازمی‌گردد، زمانی که این نوع پوشاک برای حمایت از قسمت‌های پایینی بدن و بهبود قوام و قدرت بدنی استفاده می‌شد. اما با پیشرفت فناوری و علم پوشاک، این شلوارها بهبود یافته و با استفاده از پارچه ساپورت، بهبود و تحسین بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

مختصری در مورد پارچه لگ

برای بررسی بهتر انواع پارچه لگ و ساپورت، باید بدانید که پارچه لگ هم یک نوع دیگر از پارچه‌های موجود در بازار ایران است. این پارچه به واسطه الگوها و طرح‌های خاص خود مشخص می‌شود. پارچه لگ هم از مواد اولیه متنوعی مانند پنبه، پلی‌استر، نایلون و مخلوطی از آنها تهیه و تولید می‌شود.

پارچه‌های لگ به دلیل طرح‌های جذاب و متنوع خود، در صنعت مد، دکوراسیون داخلی، تولید ملزومات ورزشی و تزیینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه در صنعت مد، به عنوان ماده اصلی در تولید لباس‌ها، پوشاک و لباس‌های ورزشی استفاده می‌شود و می‌تواند لباس‌های مدرن و جذاب را به وجود آورد.

همچنین در دکوراسیون داخلی، برای پوشش مبلمان، برخی از پتوها و سایر ملزومات داخلی استفاده می‌شود تا به دکوراسیون منزل زیبایی و جلوه ویژه‌ای بدهد. در ضمن، این پارچه در تولید لباس‌ها و تجهیزات ورزشی به دلیل خواص کششی و مانوری مناسب، محبوبیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر اینها، گفته می‌شود که پارچه لگ در تزیین محصولات دستی و همچنین در صنعت فضایی برای کاورها و محافظت از تجهیزات فضایی نیز قابل استفاده است.

تفاوت های پارچه لگ و ساپورت

با همه توضیحات ارائه شده، ما این دو پارچه را بیشتر برای تهیه و یا خرید شلوار لگ و ساپورت می‌شناسیم. اما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا این نام‌ها به آن نوع کاربرد گره خورده‌اند. در نظر داشته باشید که استفاده از پارچه‌های لگ و ساپورت در تولید لباس ورزشی و خانگی به دلایل زیر محبوب شده است:

1. قابلیت کشسانی: پارچه‌های لگ و ساپورت دارای قابلیت کشسانی و کشش مناسب هستند. این ویژگی باعث می‌شود که لباس‌های تولید شده از این پارچه‌ها بتوانند به خوبی با حرکات بدن تطبیق پیدا کنند و راحتی دامنه حرکت را برای ورزشکاران و افرادی که این لباس‌ها را می پوشند، افزایش دهند.

2. راحتی در پوشش: پارچه لگ و ساپورت دارای نرمی و لطافتی خاص هستند که باعث می‌شود لباس‌های تولید شده از این پارچه‌ها در پوشش راحت و آسان باشند. این ویژگی باعث افزایش رضایت و راحتی در استفاده از لباس‌های ورزشی و خانگی می‌شود.

3. انتقال و حفظ گرما: پارچه‌های لگ و ساپورت دارای خواص حفظ گرما و انتقال گرما هستند. این ویژگی باعث می‌شود که در فعالیت‌های ورزشی بدن خشک و خنک بماند و از تعرق بیش از حد جلوگیری شود.

4. تنوع رنگ و طرح: پارچه‌های لگ و ساپورت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در دسترس هستند. این ویژگی به تولید کنندگان لباس امکان می‌دهد تا لباس‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و جذاب را تولید کنند که باعث جذب بیشتر مشتریان می‌شود.

به طور کلی، استفاده از پارچه‌های لگ و ساپورت در تولید لباس ورزشی و خانگی به دلیل راحتی، انعطاف پذیری، حفظ گرما و ظاهر جذاب آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

جدول تفاوت لگ و ساپورت

اگر نمی‌دانید بین پارچه ساپورت و لگ کدام را انتخاب کنید، جدول مقایسه‌ای زیر را در نظر داشته باشید.

لگساپورت
جنس پارچهضخیم و کشینازک و کشی
استایل روی بدنجذب و مات اما نه خیلی سفتجذب و کاملا چسبان
تحمل گرماگرمای بیشترنازک و بدون ایجاد گرما
وزن پارچهضخیم‌تر و سنگین‌ترسبک و نازک
بهترین نوع استفادهورزش، راحتی، مناسب لباس بیرون، مجلسیورزشی، راحتی، مجلسی

فصل مناسب خرید ساپورت و لگ

اگر این دو پارچه را برای طراحی و دوخت انواع شلوار خریداری می‌کنید، در نظر داشته باشید که مانند لباس‌های نخی و پشمی (که هر کدام فصل خاص خود را دارند)، فصل خرید پارچه لگ و ساپورت هم مهم است. در نظر داشته باشید که ساپورت برای تابستان مناسب‌تر است، زیرا نازک‌تر است و احساس آزار حرارتی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، لگ با ضخامت مناسب، شما را در روزهای سرد هم گرم نگه می‌دارد. حتی برخی از پارچه‌های لگ‌ زمان استفاده برای تولید شلوار زمستانی با همراهی بخش کرکی داخلی، پاهای شما را به خوبی گرم نگه می‌دارند.

البته این بدان معنا نیست که پارچه لگ برای تابستان غیر قابل استفاده است. لگ نخی و با کیفیت، به دلیل قابلیت تبادل هوا و تنفس پوست، در تابستان هم قابل استفاده خواهد بود. باید توجه داشت که پارچه ساپورت معمولا بسیار نازک است، بنابراین برای دوخت شلوار بیرونی مناسب نیست.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *