آشنایی با شرکت Fulgar | تولید الیاف مصنوعی از نایلون بازیافتی

Fulgar که در دهه 1970 تأسیس شد. با افتتاح کارخانه‌های جدید و ساختارهای مدرن که رویکرد جهانی آن را مجدداً به یاد می‌آورد. این شرکت جایگاه خود را به عنوان پیشرو در بخش خود در صحنه جهانی تثبیت کرده است. واقعیتی منحصر به فرد که تمام سنت ایتالیایی را با ترکیب نوآوری و فناوری پیشرفته حفظ می‌کند. از شیمی گرفته تا ریسندگی، بافت‌سازی و تمامی فرآیندهای بعدی، شرکت فولگار دارای یک مدل تجاری معاصر است. از یک سو بر توسعه محصولات و راه‌حل‌های نوآورانه برای آخرین نسل منسوجات، از سوی دیگر بر ساختار شرکتی نمونه‌ای که بر ارتقای کیفیت تمرکز دارد، می‌بالد. برای آشنایی با شرکت Fulgar شادتکس را همراهی کنید.

مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع پارچه استرج در بازار ایران

تاریخچه‌ای از تعالی شرکت فولگار

منسوجات همواره یکی از سنگ بنای ساخت ایتالیا بوده و شرکت Fulgar، یک شرکت پیشرو در تولید و توزیع پلی آمید 6.6 (یکی از پرکاربردترین نخ‌های مصنوعی در جهان) و الاستومرهای پوشانده شده در نساجی و فنی است.

FULGAR S.p.A در سال 1979 در Castel Goffredo در استان Mantua، محل دفتر مرکزی فعلی، در منطقه جوراب بافی زنان شروع به کار کرد. این شرکت از عرضه شرکت‌های داخلی در اوایل دهه 80 به تولید محصولات همه کاره‌تر با نام تجاری خود در اواخر دهه 90 رسید تا اینکه آخرین مرحله در سال 2000 با بین المللی سازی و افتتاح کارخانه‌های جدید آغاز شد.

به لطف اشتیاق به نوآوری، در فولگار همیشه سنت بهترین منسوجات ساخته شده در ایتالیا و جستجوی مداوم برای فناوری‌ها و راه‌حل‌های پیشرفته برای آینده این بخش وجود داشته است. رویکردی منحصربه‌فرد که شرکت را به پذیرش ارزش‌ها و پروژه‌های «پایداری» بسیار قبل از اینکه موضوع برای صنعت تبدیل شود، سوق داد. فولگار، در واقع، برای بیش از 10 سال، برای تمام شرکت‌های زیر گروه، یک برنامه سبز ساختاریافته را در نظر گرفته است که هم شامل فرایند تولید و هم ارائه محصولات می‌شود.

FULGAR  و محیط زیست

این مجموعه در سال 2022 با انتشار گزارش پایداری فولگار در تاریخ 31/12/2021 ثابت کرد احترام به محیط زیست را در رأس امور خود قرار داده است. گزارش پایداری به Fulgar اجازه داده است تا گواهینامه‌ها و جوایز متعددی را دریافت کند و مجموعه‌ای خاص از نخ‌های با کارایی بالا و سازگار با محیط زیست ایجاد نماید.

برای آشنایی با شرکت Fulgar خوب است بدانید که Fulgar Q-CYCLE®، نخ نوآورانه‌ای را عرضه می‌کند که در آن مواد خام لازم برای تولید با روغن پیرولیز که از لاستیک‌های دور ریخته می‌شود، جایگزین شده است. نتیجه یک پلی آمید انقلابی 6.6 است که تا 50٪ از انتشار CO2 صرفه جویی می‌کند و از منابع فسیلی استفاده نخواهد کرد.

مطالعه بیشتر: عملکرد کارخانه تکمیل پارچه تهران چگونه است؟

آشنایی با شرکت Fulgar در بعد جهانی

انجام یک فرایند بین المللی سازی، بیش از 10 سال پیش آغاز و باعث شد شرکت نقش مهمی در بازارهای بین المللی ایفا کند. این شرکت که در اواخر دهه 70 در Castel Goffredo تأسیس شد، امروز رهبر بازار ایتالیا و اروپا است. این مهم بیش از هر چیز به لطف سرمایه گذاری قابل توجه در یک کارخانه ریسندگی بسیار مدرن و متخصص در تولید پلی آمید 6.6 امکان پذیر شد.

کارخانه جدید نقطه عطف واقعی در استراتژی شرکت و پایه‌ای برای توسعه زنجیره تأمین بود. برای حمایت از روند رشد مستمر، برنامه‌های صنعتی به دنبال یکدیگر طراحی شده‌اند تا سهم بازار را افزایش داده و همچنین مهارت‌ها و تخصص‌ها را اصلاح و گسترش دهند. این شرکت Fulgar Lanka را در سال 2003 تاسیس کرد. این مکان شرکتی متخصص در تولید نخ‌های 6.6 پلی آمید بافت‌دار و Fulgar East Doo است. در صربستان (در سال 2007) با هدف خاص ارائه محصولات با کیفیت و قیمت‌های رقابتی‌تر به مشتریان، تأسیس شده است.

همکاری بین المللی با شرکت LYCRA برای توزیع و فروش الیاف LYCRA® برای بازار اروپا، به تاریخ 2009، نشان دهنده یک موفقیت استراتژیک بیشتر است. این مسئله به Fulgar اجازه می‌دهد تا به توزیع کننده اصلی انحصاری برای ایتالیا، اروپا و ترکیه تبدیل شود. برای آشنایی با شرکت Fulgar در نظر داشته باشید آنچه در روند کار این مجموعه مهم است. توافقنامه منعقد شده با Rhodia-Solvay برای تولید و توزیع الیاف Emana® برای بازار اروپا و در سال 2015 راه اندازی اولین نخ 100٪ زیستی EVO توسط Fulgar® است.

امروزه فولگار بیش از 1000 کارمند در سراسر جهان دارد. نخ‌های تولید شده برای انواع پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع کاربری‌ها نتیجه برنامه ریزی، طراحی و ساختار محصولات است که عملکرد استفاده و راحتی مورد نیاز مصرف کننده را در نظر می‌گیرد.

پلی آمید 6.6 چیست؟

پلی‌آمید 6.6 با تقویت الیاف شیشه دارای ویژگی‌های برتری همچون مقاومت نسبت به فرسایش، خوردگی، خواص مکانیکی و حرارتی است. به‌ طور گسترده در صنایع مختلف از جمله اتومبیل‌سازی، الکترونیک، ماشین‌آلات، نساجی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزودن یک فاز تقویت‌ کننده مانند الیاف شیشه به پلی‌آمید 6.6 منجر به تولید کامپاند PA6.6 GF می‌شود. کامپاند ویژگی‌های مکانیکی برتری نظیر استحکام، سختی، استحکام خزشی و پایداری حرارتی بیشتری ارائه می‌دهد.

این محصول برای قطعاتی که در شرایط دمای بالا و بارهای استاتیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مناسب است. همچنین PA6.6 GF برای تولید قطعات عایق الکتریکی با خصوصیات ضد شعله، دقت ابعادی و ویژگی‌های مکانیکی بالا، استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر: پرداخت ضد آب و دافع آب منسوجات

و در آخر؛ فناوری Q-Nova چیست؟

تولید با فناوری Q-Nova از مزیت زیست محیطی بیشتری برخوردار است. این فناوری امکان بازیافت مواد زائد پس از استفاده را فراهم می‌کند و جلوی دفن یا سوزاندن آن‌ها در سایت‌های زباله را می‌گیرد. این مواد قابل خودکفایی نیز هستند و به گاز تبدیل شده و انرژی مورد نیاز برای فرایند تولید را تأمین می‌کنند.

برای آشنایی با شرکت Fulgar این مورد را هم در نظر بگیرید که دانیلا آنتونز (رئیس بازاریابی شرکت Fulgar) اعلام کرده است، اهداف آن‌ها برای استفاده از این فناوری شامل ایجاد یک اقتصاد چرخه‌ای برای زنجیره تأمین نساجی است. در نهایت این مسئله، شامل کاهش مصرف مواد خام فسیلی، کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و کمک به صرفه جویی در مصرف آب در فرایند تولید است. با رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا، تولید با فناوری Q-Cycle صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *