پارچه ریون چیست؟ (انواع + کاربردها)

پارچه‌ها در صنایع نساجی و بافندگی اهمیت بسیار زیادی دارند. از آنها در تولید محصولات مختلف مانند لباس، پوشاک، ملحفه، حوله و اقلام خواب استفاده می‌شود. در این میان، پارچه ریون از سلولز درختان و گیاهان به دست می‌آید و یکی از انواع پارچه‌های طبیعی است. به همین خاطر بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که پارچه ریون چیست و چه کاربردهایی دارد. اگر قصد خرید پارچه ریون دارید، با مدل‌های مختلفی از آن مواجه خواهید شد که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه، با انواع پارچه ریون و ویژگی‌ها و کاربردهای آنها آشنا خواهیم شد. شادتکس این متن را برای تسهیل خرید و قیمت پارچه ریون به شما ارائه می‌کند.

انواع پارچه ریون

برای آشنایی با پارچه ریون، خوب است ابتدا انواع آن را بررسی کنیم.

  • پارچه ریون خال خالی:

این نوع پارچه برای دوخت پیراهن‌های کوتاه زنانه و دخترانه استفاده می‌شود. این پارچه به عنوان گران‌ترین نوع ریون شناخته شده است.

  • پارچه ریون نگین دار:

این نوع پارچه تقریبا به عنوان جایگزین ریون‌های اکلیلی و زردار شده و قیمتی کمی بیشتر از ریون‌های طرح دار دارد. این پارچه اغلب وارداتی است و برای دوخت لباس‌های زنانه، دخترانه و کودکانه استفاده می‌شود.

  • پارچه ریون برای مانتو:

پارچه ریون با تنوع و جذابیت رنگی، بهترین گزینه برای دوخت انواع مانتو است. این پارچه نیز در طراحی و دوخت لباس‌های زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و ویژگی مهم آن ماندگاری و دوام بالای آن است.

  • پارچه ریون جودون:

این نوع پارچه دارای بافتی شبیه به لانه زنبور است و دارای ضخامت و وزن بیشتری نسبت به دیگر انواع ریون است. زیبایی، تنوع رنگ، نرمی و سبکی این پارچه باعث محبوبیت آن در میان مشتریان شده است. پارچه جودون برای دوخت لباس‌های زنانه و کودکانه استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع پارچه شلواری بچگانه

  • پارچه ریون کریستال:

این پارچه نرم و لطیف، دارای رنگ‌های متنوع و فانتزی بوده و اگر می‌خواهید بدانید کاربرد این پارچه ریون چیست، در نظر داشته باشید که برای دوخت لباس‌های مجلسی مناسب است.

  • پارچه ریون رگه دار:

در سبک ملانژ و با رنگ‌های متنوع تولید شده و لباس‌های مجلسی از این نوع پارچه بسیار شیک و زیبا هستند. از این پارچه برای تولید سارافون و دامن نیز استفاده می‌شود.

  • پارچه ریون چاپی:

به دلیل داشتن الیاف سلولزی، برای چاپ حرارتی و دیجیتال بر روی انواع لباس‌ها مانند مانتو، رومیزی و… بسیار مناسب است. این پارچه اغلب با نخ کره‌ای تولید می‌شود و دارای کش و الیافی از جنس پلی‌استر است.

پارچه ریون برای چه لباسی مناسب است؟

پارچه ریون گلدار و دیگر انواعی که از آنها یاد کردیم، با توجه به جنس مرغوب و قیمت مقرون به‌صرفه‌ آنها، به شدت مورد توجه صنعتگران در حوزه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. این پارچه‌ها در بازار خرید و فروش جزو محصولات پرتقاضایی هستند و به دلیل استحکام و دوام بالایشان، برای ساخت کمربند و تایر خودرو و حتی در صنعت اتومبیل‌سازی نیز به کار می‌روند. با این حال، پارچه‌های ریونی که برای این موارد استفاده می‌شوند، دارای دوام بسیار بیشتری نسبت به پارچه‌های استفاده شده در صنعت پوشاک هستند.

ریون یک نوع پارچه محبوب و استفاده شده به صورت گسترده است که در تولید لوازم خانگی، لباس و حتی لوازم پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد. این پارچه برای دوختن انواع لباس‌های ورزشی مردانه و زنانه، پیراهن، دامن، شومیز و مانتو استفاده می‌شود. اما ریون مناسب فصل زمستان و مناطق سردسیر نیست، زیرا هوا را از خود عبور می‌دهد و بدن را گرم نمی‌کند.

معایب پارچه ریون چیست؟

برای اینکه بدانیم کاربرد پارچه ریون چیست، خوب است در نظر داشته باشید که پارچه ریون، به طور کلی، دوام زیادی ندارد و این مسئله باعث می‌شود نگهداری آن مشکل باشد. برخی از انواع ریون نمی‌توانند با ماشین لباسشویی شسته شوند و به راحتی اتو نمی‌شوند و همچنین باید از قرار گرفتن آن در معرض تابش آفتاب یا رطوبت پرهیز شود. زیرا بسیار زود آسیب می‌بیند. همچنین پارچه ریون پس از چند بار شستشو، خواص کششی خود را از دست می‌دهد و حالت اصلی خود را حفظ نمی‌کند. از دیگر معایب این پارچه این است که به سرعت لکه می‌گیرد و نیاز به شستشوی سریع دارد؛ زیرا مواد مختلف را بسیار سریع جذب می‌کند. برای دوختن لباس‌های ریون، حتما آن‌ها را قبل از برش و دوخت بشویید تا از تنگ شدن و آسیب دیدن آنها پس از دوخت جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: بهترین پارچه شلواری مردانه

قیمت پارچه ریون کشی

پارچه ریون کشی همیشه برای دوخت لباس زنانه مناسب بوده و خواهد بود. به همین خاطر است که مسئله قیمت پارچه ریون را باید در نظر بگیریم. قیمت پارچه‌های ریون به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین عامل کیفیت و نوع پارچه است. چرا که پارچه‌های با کیفیت بالاتر قیمت بیشتری دارند. همچنین، مقدار خرید نیز تأثیرگذار است؛ زیرا خرید کیلویی ممکن است باعث تخفیف و کاهش قیمت شود.

عامل دیگر فروشگاهی است که پارچه از آن خریداری می‌شود. فروشگاه‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی برای همان پارچه دارند، بنابراین ارزان‌ترین گزینه ممکن است از یک فروشگاه غیرمعروف قابل تهیه باشد. عوامل دیگر شامل محل تولید، رنگ و طرح پارچه، فصل و تقاضا برای آن نیز هستند. به طور کلی، برای اینکه بدانید شرایط خرید پارچه ریون چیست، در نظر داشته باشید هر یک از این عوامل می‌توانند به تغییرات در قیمت پارچه ریون منجر شوند و مشتریان باید همه این عوامل را در نظر بگیرند تا بهترین تصمیم را مد نظر داشته باشند.

کلام آخر

در این فرصت سعی کردیم شما را با پارچه ریون آشنا کنیم و کمی از معایب آن را هم در نظر داشته باشیم. همچنین این مسئله را به یاد بسپارید که مجموعه شادتکس ارائه دهنده انواع پارچه استرج است که با حالت کشسانی بسیار بالا قابل استفاده در صنایع مختلف خواهند بود. برای خرید پارچه استرج از این مجموعه، کافی است از بخش ارتباط با ما استفاده کرده و ثبت سفارش خودتان را زیر نظر کارشناسان بخش فروش تکمیل کنید. خرید امن شما، هدف اصلی ما است.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *