انواع پارچه شلواری بچگانه

کدام نوع پارچه برای دوخت لباس‌های کودکان مناسب است؟ این یک سوال متداول است که والدین مدام از خود می‌پرسند. هرگاه مادری شروع به دوخت یا خرید لباس کودکان می‌کند، انتخاب جنس مناسب با پوست حساس کودکشان یک موضوع مهم برایشان خواهد بود. یافتن پارچه مناسب یکی از سخت‌ترین مراحل خرید پارچه شلواری بچگانه برای مادران است. با وجود تنوع زیادی از لباس‌های قابل دوخت و یا خرید برای کودکان، انتخاب بهترین پارچه‌ها امری ضروری است. در این مطلب، ما لیستی از پارچه‌های مناسب برای لباس‌های کودکان را معرفی می‌کنیم و از ویژگی‌های مهم پارچه‌های مناسب برای کودکان هنگام خرید صحبت خواهیم کرد.

پارچه تولید شده با مواد بامبو

پارچه تولید شده با مواد بامبو برای دوخت شلوار بچگانه مناسب است، بامبو زیرا یک فیبر ریون فوق العاده نرم و با دوام است که از سلولز مشتق شده از گیاهان بامبو تولید می‌شود. این پارچه به صورت ارگانیک ساخته شده است و دارای خواص غیر آلرژی‌زا است که باعث می‌شود والدین علاقه‌مند به محیط زیست این پارچه را نسبت به دیگران در اولویت قرار دهند. همچنین برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است و با دمای هوا هماهنگ می‌شود، به این معنی که با دمای بدن کودک سازگار است و در نتیجه بدن خیلی گرم نمی‌شود.

پارچه شلواری بچگانه پنبه‌ای

یکی از بهترین انتخاب‌های پارچه برای لباس کودکان، پارچه پنبه‌ای است. این پارچه‌ها از الیاف طبیعی پنبه تهیه می‌شوند و طبیعی بودن آن‌ها از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع پارچه است. الیاف پنبه بسیار نرم و لطیف بوده و هیچگونه حساسیتی در بدن کودک ایجاد نمی‌کنند. علاوه بر این، پارچه‌های پنبه‌ای دارای قابلیت تنفس هستند که به معنای گردش هوا از طریق آن‌ها است و باعث کاهش تعریق کودک می‌شود.

یک مزیت دیگر پارچه‌های پنبه‌ای این است که آن‌ها به راحتی شسته می‌شوند و برای خشک شدن نیاز به مدت زمان کمتری دارند، در نتیجه انتخاب لباس‌های پنبه‌ای برای استفاده روزانه کودک مناسب است.

پارچه چیت برای شلوار کودکانه

چیت (Muslin) یک نوع پارچه نخی مناسب برای خرید پارچه شلواری بچگانه است که در وزن‌های مختلف (از نازک تا متراکم و حتی درشت) تولید می‌شود. از چیت نازک می‌توان برای دوخت لباس کودک استفاده کرد که هیچ پارچه دیگری با قدرت تنفسی مشابه آن را ندارد. این پارچه از 100٪ پنبه تهیه می‌شود و معمولا برای دوخت پوشک‌های پارچه‌ای، قنداق، پارچه‌های آروغ‌گیر و… به کار می‌رود. از این پارچه بیشتر در تهیه آستر لباس و دوخت پتوهای کودکان استفاده می‌شود. چیت، برخلاف برخی از پارچه‌ها، ظاهر ساده و بدون زرق و برقی دارد. بافت باز این پارچه به هوا اجازه‌ عبور می‌دهد و ظاهر چروکداری دارد.

پارچه‌های دورس

پارچه‌های دورس از الیاف نخی بافته می‌شوند، اما تفاوت اصلی آن‌ها با پارچه‌های نخی در فرایند تولید است. این روند سبب می‌شود پارچه‌ دورس به طور معمول دارای ضخامت بیشتری نسبت به دیگر انواع پارچه‌های نخی باشد. این ضخامت آن‌ها را به گزینه‌ مناسبی برای دوخت لباس‌های فصل‌های پاییز و زمستان تبدیل کرده است. پارچه‌های دورس، انواع مختلفی دارند که استفاده از الیاف نخ در ساختار آن‌ها باعث شده که همه این انواع برای دوخت لباس‌های کودکان مناسب باشند.

یکی از ویژگی‌های مهم پارچه‌ دورس، کیفیت و دوام بالای آن‌ است. این نوع پارچه با شستشو و استفاده مکرر، کیفیت و شکل اصلی خود را حفظ می‌کند. به همین دلیل، برای دوخت لباس‌های کودکان، بهتر است از پارچه دورس استفاده شود تا کیفیت لباس در اثر استفاده و شستشو کاهش نیابد.

پارچه شلواری بچگانه؛ ماهوت نخ پنبه

ماهوت نخ پنبه یا Broadcloth یک نوع پارچه است که معمولا از جنس پنبه یا ترکیبی از پنبه با سایر الیاف تهیه می‌شود. این نوع پارچه شلواری بچگانه به دلیل سبکی و صافی که دارد، برای دوخت لباس‌های نوزادان مناسب است. سطح این پارچه براق است و دارای بافت کج‌راه ظریفی خواهد بود. از این نوع پارچه می‌توان پیراهن و بلوزهای زیبا برای دختران دوخت. همچنین، تاپ‌ها و لباس‌های کودکانه از این پارچه با گلدوزی‌های ظریف تهیه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در فروشگاه‌های لباس پیدا کرد.

پارچه پشمی تدی

پارچه پشمی تدی یا Teddy Fleece هم یک نوع پارچه است که معمولا از الیاف پلی استر تهیه می‌شود و در فرایند تولید آن را شانه می‌زنند. این نوع پارچه بافت بسیار گرمی دارد و به همین دلیل برای دوخت لباس‌های زمستانی و تهیه پتو بچه‌گانه استفاده می‌شود. پارچه پشمی تدی در برابر لک شدن مقاوم است و شستشوی آن نیز آسان خواهد بود. به ‌طوری که به راحتی می‌توان آن را شسته و خشک کرد. این پارچه‌ها با کیفیت بوده و هیچگاه رنگ پس نمی‌دهند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را به ‌همراه دیگر لباس‌های کودکانه درون لباس‌شویی (بدون نگرانی) بشویید.

پارچه‌ کتان برای شلوار بچگانه

پارچه‌های کتان از الیاف کتان تهیه می‌شود که مانند پنبه، در دسته‌بندی الیاف طبیعی قرار می‌گیرد و دارای نرمی و لطافت مشابهی است. این پارچه‌ها سطح صاف و درخشانی دارند و باعث می‌شود لباس‌هایی که از این نوع پارچه ساخته می‌شوند، زیبایی بیشتری داشته باشند.

با سطح صاف و درخشانی کتان، لکه زدایی و شستشوی این پارچه‌ها آسان‌تر است. به همین دلیل، نگرانی از کثیف شدن لباس‌های کودکانه از این پارچه‌ها کمتر است، زیرا آن‌ها به راحتی شسته می‌شوند. همچنین، پارچه‌های کتان سریع خشک می‌شوند، به طوری که زمان لازم برای خشک شدن آن‌ها کمتر از زمان لازم برای خشک شدن پارچه‌های پنبه‌ای است.

کلام آخر

در این فرصت سعی کردیم شما را با انواع پارچه شلواری بچگانه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که شادتکس تولی کننده پارچه استرج بوده و سعی دارد این نوع پارچه با با بهترین کیفیت به شما ارائه کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم زمان خرید پارچه کیفیت را اصل مهمی در نظر بگیرید تا مدت زمان استفاده از لباس را بیشتر کنید. همچنین اعتبار تولید کننده و فروشگاهی که به آن مراجعه کرده‌اید هم بسیار مهم است. زیرا یک تیم متعهد بی شک بهترین کیفیت پارچه را به شما ارائه می‌کند تا خرید امنی را تجربه کنید.

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *