قیمت پارچه غواصی فلازیت در سال 1403

فردی به نام Charles C.-J.  برای اولین بار در تاریخ، توانست پارچه‌هایی را تولید کند که در برابر آب، فشار و همچنین باد مقاوم بودند و برای تولید اولین لباس‌های غواصی استفاده می‌شدند. این پارچه‌ها با گذر زمان به پارچه‌های غواصی مدرن تبدیل شدند. این پارچه‌ها، علی‌رغم نام غواصی که دارند، برای موارد دیگری هم استفاده می‌شوند و تفاوت‌های مشخصی با پارچه‌های غواصی معمول دارند. پارچه‌ غواصی از الیاف مصنوعی تهیه شده و عرضه می‌شود. این پارچه با خصوصیت کشسانی در طول و عرض مناسب دوخت لباس‌های چهار فصل برای است. به همین دلیل بررسی قیمت پارچه غواصی فلازیت برای بسیاری از افراد مهم خواهد بود.

آشنایی با پارچه غواصی فلازیت

این پارچه دارای خصوصیت حالت پذیری عالی است و برای دوخت شلوارها انتخابی مناسب است. شرکت‌های پوشاک زنانه برای دوخت لباس‌هایی، از پارچه غواصی برای ساپورت‌های ساده و گل‌دار استفاده می‌کنند. همچنین این پارچه در لباس‌های تنگ و چسبان ظاهری زیبا و خاصی ایجاد می‌کند. مهم است بدانید که تولیدکنندگان پوشاک می‌توانند پارچه‌های غواصی را به صورت عمده و یا حتی به صورت کیلویی تهیه کنند و قیمت مناسبی دارند.

کاربردهای پارچه غواصی فلازیت

این نوع پارچه به دلیل شیک و خوش‌پوشی‌ که دارد، برای دوخت شلوار انتخاب مناسبی است. شلوارهایی که از پارچه‌های غواصی ساخته می‌شوند، به دلیل کشسانی و فیت مناسب، بسیار زیبا و راحت هستند.

استفاده از پارچه غواصی برای شلوار

این پارچه برای دوخت شلوارهای رسمی و غیررسمی مناسب است. با این حال، باید دقت داشته باشید که اگر شلوار تنگی با این پارچه بدوزید، به بدن چسبیده و آزاردهنده خواهد بود. اما می‌توانید شلوارهای راسته از این پارچه تهیه کنید که کمتر به بدن می‌چسبند.

پارچه غواصی در لباس‌های عروس

علاوه بر استفاده‌ معمول از این پارچه برای لباس‌های عروس، این پارچه در صنعت مد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه با فرم مناسبی که دارد، در بین خانم‌های جوان بسیار محبوب بوده و به عنوان یک پارچه ایده‌آل برای لباس‌های عروس در مجلات مد تحسین شده است.

اگر علاقه‌مند به لباس‌های عروس مدرن هستید، انواع پارچه غواصی، به خصوص انواعی که دارای زرق و برق هستند، برای لباس عروس شما مناسب خواهند بود. اما حتما قبل از خرید، با طراح لباس خود مشورت کنید تا از انتخاب صحیح اطمینان حاصل کنید. همچنین ممکن است بخواهید قیمت پارچه غواصی فلازیت را تنها به عنوان بخشی از لباس عروس خود بررسی کنید.

ویژگی‌های پارچه غواصی

پارچه غواصی، به عنوان یک پارچه چند منظوره و تولید شده بر پایه پتروشیمی، ویژگی‌های منحصر به فرد زیر را دارد:

  • نفوذ ناپذیر است: این نوع پارچه‌ها کاملا عایق هستند و در برابر آب، هوا و رطوبت مقاومت قوی دارند. این ویژگی آنها را برای مواردی مانند لباس‌های غواصی یا بارانی مناسب می‌سازد، اما توجه داشته باشید که برخی از آنها قابلیت تنفس پوست را فراهم نمی‌کنند.
  • ارتجاعی هستند: پارچه نئوپرن علاوه بر عایق بودن در برابر رطوبت، کشسان بوده و اجازه می‌دهد آن را به آسانی بپوشید و به شکل بدن درآورید.
  • حافظ گرما هستند: در حالی که بسیاری از فیبرهای مبتنی بر پتروشیمی در معرض گرما قرار گرفته، پارچه غواصی به اندازه کافی شبیه عایق در مقابل سرما عمل می‌کند. به همین دلیل برای استفاده در لباس‌های مناسب موج سواری و لباس‌های زمستانی مناسب است.
  • قابلیت شکل پذیری دارد: به یاد داشته باشید که این پارچه‌ها ساخته می‌شوند و بافتنی نیستند. بنابراین می‌توانند به هر شکل و اندازه‌ای تولید شوند.

ویژگی‌های پارچه غواصی مازراتی

این نوع پارچه، بافتی؛ مانند پارچه‌های مازاراتی دارد. برای درک بهتر نوع پارچه غواصی مازراتی و کاربردهای آن، ابتدا باید بدانیم که مازراتی چه نوع پارچه‌ای است. مازراتی یک نوع کرپ ضخیم است. به عبارتی دیگر انواع پارچه کرپ ضخیم را کرپ مازراتی می‌نامند. «کرپ» یک روش بافندگی است که بافت منحصر به فرد و سه‌بعدی را ایجاد می‌کند.

پوشاک و منسوجات دیگری که از پارچه کرپ ساخته می‌شوند، معمولا ظریف بوده و برای مراسم تشریفاتی استفاده می‌شوند. از آنجا که پارچه کرپ توسط زنان و در مهمانی‌ها مورد استفاده است، در فرهنگ‌های غربی بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر این روند تغییر کرده است. حالا علاوه بر بررسی قیمت پارچه غواصی فلازیت در سراسر جهان، انواع مختلفی از پارچه کرپ هم تولید می‌شود که یکی از آنها پارچه غواصی مازراتی است.

این پارچه نه تنها از نخ طبیعی تولید نمی‌شود، بلکه از نئوپرن ساخته شده و الیاف آن تازگی طبیعی ندارد. پارچه غواصی مازراتی، بافت، جنس، ضخامت و کششی مشابه کرپ مازراتی دارد و به همین دلیل می‌توان از آن به جای پارچه‌های سنتی استفاده کرد. کرپ مازاراتی معمولا برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • مانتو
  • پیراهن
  • شلوار
  • کت دامن
  • لباس مجلسی
  • پارچه مبلی

این پارچه دارای دوام، خاصیت ضدآب، ضدچروک و کشش مناسب است و می‌توان آن را در هر نوع آب و هوایی استفاده کرد.

قیمت پارچه غواصی فلازیت چقدر است؟

همچنان که گفته شد به طور کلی، پارچه‌های غواصی از جنس نئوپرن هستند و از سایر پارچه‌های مصنوعی گران‌تر خواهند بود. با این حال، در صورت خرید به صورت عمده، هزینه نهایی کاهش پیدا می‌کند. انواع مختلف پارچه‌های غواصی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. اعتبار و کیفیت تولید و همچنین استفاده از فناوری‌های زیست ‌محیطی، می‌تواند بر قیمت پارچه‌ها تأثیر بگذارد.

به علاوه، پارچه‌های غواصی بر پایه سنگ‌آهن ممکن است به دلیل ویژگی‌های زیست ‌محیطی بالاتر از پارچه‌های نفتی گران‌تر باشند. اما هزینه تولید آنها کمتر است، زیرا شرکت‌ها بیشتری از سنگ‌آهن برای حفاظت از محیط زیست استفاده می‌کنند.

با این حال، با وجود هزینه بالای لوازم غواصی، پوشاک ساخته شده از این پارچه‌ها ممکن است در مقایسه با پلی‌استر یا نایلون، قیمتی مشابه داشته باشند.

و در آخر؛ چرا قیمت پارچه غواصی فلازیت مهم است؟

کارشناسان گروه شادتکس پیشنهاد می‌کنند زمان خرید این محصول ابتدا نیازسنجی خودتان را مد نظر داشته باشید. در واقع باید بدانید که قیمت پارچه غواصی فلازیت را به صورت کیلویی در نظر دارید و یا خرید متری هم نیاز شما را رفع می‌کند. پس از بررسی این موضوع باید به دنبال یک فروشگاه معتبر باشید تا زمان خرید این نوع پارچه از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. تنها در این شرایط است که هزینه مورد نظر بهینه مصرف شده است.   

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *